Marketing

Πώς να φτιάξεις το τέλειο Instagram βιογραφικό (Instagram Bio)

Πώς να φτιάξω το καλύτερο instagram βιογραφικό για την επιχείρησή μου

Αν θέλετε να εκτινάξετε στα ύψη τον επιχειρηματικό σας λογαριασμό στο Instagram, δεν πρέπει να υποτιμάτε το βιογραφικό!

Το βιογραφικό ή αλλιώς bio όπως έχει καθιερωθεί στη γλώσσα των social media, είναι η επαγγελματική κάρτα σας στο Instagram. Είναι η πρώτη εντύπωση, το πρώτο πράγμα που διαβάζουν οι άνθρωποι και βλέπουν για εσάς. Το βιογραφικό σας, θα τους κάνει να “κολλήσουν” και να σας ακολουθήσουν ή να φύγουν, επειδή δεν κατανοούν τι είναι ο λογαριασμός σας στο Instagram και γιατί θα πρέπει σας ακολουθήσουν.

Βέβαια δεν είναι μόνο αυτό. Κάποια στοιχεία του βιογραφικού σας μπορούν να εμφανιστούν στην αναζήτηση, πράγμα που σημαίνει ότι αν το βελτιστοποιήσετε σωστά, οι χρήστες θα μπορούν να βρουν το προφίλ σας Instagram αναζητώντας μια συγκεκριμένη λέξη, φράση ή λέξη-κλειδί, κάτι πολύ βασικό για όσους έχουν επιχείρηση και θέλουν να την αναδείξουν και μέσω Instagram.

Θα εξετάσουμε τα πέντε στοιχεία ενός τέλειου βιογραφικού στο Instagram, ώστε να έχετε περισσότερους ακόλουθους. Και το πιο σημαντικό; Περισσότερα views (προβολές) στα χειροποίητα προϊόντα σας και …περισσότερες πωλήσεις!

Το βιογραφικό σας στο Instagram είναι η επαγγελματική σας κάρτα! Βοηθά τα άτομα που επισκέπτονται το προφίλ σας να καταλάβουν τι είναι, τι μπορούν και τι θα πρέπει να περιμένουν από αυτό, ενώ σας επιτρέπει να έχετε έναν clickable σύνδεσμο (ένας και μοναδικός σύνδεσμος με δυνατότητα κλικ που έχετε στο προφίλ σας. Εκμεταλλευτείτε τον σωστά!)

Τι είναι ένα Instagram Βιογραφικό (instagram bio);

Tο βιογραφικό στο Instagram βρίσκεται στην κορυφή ενός προφίλ:

Ένα βιογραφικό στο Instagram αποτελείται από:

  • Μία αντιπροσωπευτική εικόνα προφίλ, ιδανικά το λογότυπο σας ειδικά αν είστε μια μεγάλη επιχείρηση που αποτελείται από πάνω από έναν.
  • Ένα όνομα χρήστη – username, που είναι αυτό που καλούμε με το @ (Αυτό χρησιμοποιούν για να σας αναφέρουν και να σας επισημάνουν σε λεζάντες και σχόλια)
  • Το όνομα σας
  • Το βιογραφικό σας (150 το πολύ χαρακτήρες, αρκετά σύντομους)
  • Ο σύνδεσμος ή οι σύνδεσμοί σας στο βιογραφικό (πλέον το Instagram μας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσουμε περισσότερα links και όχι μόνο ένα και μάλιστα να τους δώσουμε και το όνομα που θέλουμε. Τέλειο;)

Εικόνα Προφίλ στο Instagram

Πρώτον, η εικόνα του προφίλ σας. Είναι απλά μια μικρή, κυκλική εικόνα. Έχετε μόνο δύο επιλογές εδώ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε μια δική σας φωτογραφία (ένα πορτρέτο δηλαδή), ώστε να είναι πιο προσωπικό το ύφος ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το λογότυπό σας, εάν θέλετε να έχετε έναν λογαριασμό που να αντικατοπτρίζει το brand σας, την επιχείρησή σας.

Εάν θέλετε να έχετε το δικό σας πορτρέτο ως εικόνα προφίλ για τον λογαριασμό σας στο Instagram, καλύτερα να μην είναι μια εικόνα με ολόκληρο το σώμα σας και πολύ μακρινή, γιατί θα φαίνεσαιτε τόσο μικρός που δεν θα μπορούν σας αναγνωρίσουν οι άνθρωποι.

Επίσης μην μεγεθύνετε το πρόσωπό σας υπερβολικά. Στην ιδανική περίπτωση, ας έχετε κάτι που μοιάζει με τις εικόνες παρακάτω:

Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα λογότυπο, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει μικρό κείμενο σε αυτήν τη μικρή εικόνα, επειδή είναι τόσο μικρό που δεν θα φαίνεται και πολύ καλά. Προτιμήστε κάτι απλό!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σήμα της επωνυμίας σας αντί για το λογότυπό σας. Για παράδειγμα, για το HandArtisan, το κύριο λογότυπό είναι ορθογώνιο σχηματικά, με τη λέξη handartisan, οπότε δεν ταιριάζει σε ένα τετράγωνο ή έναν κύκλο. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει το δικό σας:

Instagram Username και Όνομα

Το όνομα χρήστη – username και το όνομά σας είναι τα μόνα δύο πεδία με δυνατότητα αναζήτησης στο προφίλ σας, άρα θα πρέπει να σκεφτείτε τι θα αναζητούσαν οι χρήστες για να σας βρουν στην πλατφόρμα και να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείται τα σωστά για το όνομά σας και το username  σας.

  • Το username είναι το @ στην πλατφόρμα. Συνήθως είναι το κατάστημά σας ή το όνομα της επωνυμίας σας. Θα μπορούσε επίσης να είναι το όνομά σας το προσωπικό, εάν είστε εσείς ο ίδιος το brand, η επωνυμία. Σκεφτείτε το ως κύριο τίτλο. Διατηρήστε το απλό, εύκολο στην ανάγνωση, εύκολο στην πληκτρολόγηση και εύκολο να το θυμάστε.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σημεία στίξης για να βοηθήσετε να κατανοήσουν οι χρήστες το username σας, αλλά δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη URL διεύθυνση – αυτό ισχύει από τους όρους χρήσης του Instagram. Για παράδειγμα, το @handartisan.gr ως όνομα χρήστη, αλλά @handartisangr (χωρίς την τελεία)

Επομένως, εάν δεν θέλετε να ανασταλεί ο λογαριασμός σας, μην βάζετε όνομα χρήστη @myshop.com

  • Το όνομά σας, θα πρέπει να συμπληρώνει το username σας. Μπορείτε να το θεωρήσετε ως τον υπότιτλο. Σκεφτείτε με βάση την αναζήτηση και εδώ.

Με λίγα λόγια, το όνομα χρήστη και το όνομά σας είναι οι δύο μοναδικές επιλογές σας (στο βιογραφικό) που μπορούν να ευρετηριαστούν στην αναζήτηση του Instagram και να σας εντοπίσει κάποιος μέσω της αναζήτησης με βάση τις λέξεις που έχετε χρησιμοποιήσει. Ακόμα και το κείμενο που θα βρίσκεται σε αυτή τη μικρή παράγραφο κάτω από το όνομα χρήστη και το όνομά σας, δεν έχει δυνατότητα αναζήτησης, επομένως αυτά τα δύο πεδία είναι πολύ σημαντικά και πρέπει να εστιάσουμε αρκετά.

Στο πεδίο Όνομα, θα μπορούσε λοιπόν να είναι απλά το όνομά σας ή θα μπορούσε να είναι μια σύντομη περιγραφή με λέξεις-κλειδιά σχετικά με το τι είναι ο λογαριασμός σας. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

  • Το πρώτο παράδειγμα είναι το @bubbahboutique. Αυτό είναι προφανώς το όνομα του καταστήματος, το όνομα της επωνυμίας.

Η bubbahboutique είναι προφανώς το όνομα του καταστήματος και το όνομα χρησιμοποιείται ως τρόπος για να περιγράψει τι είναι το κατάστημα και επίσης για να βρεθεί με όρους όπως “handmade“, “luxe“, “baby” και “boutique“.

 

  • Το δεύτερο παράδειγμα είναι να σας γνωρίζουν με το όνομά σας! ΑΝ (και μόνο αν) είστε σίγουρος, ορίστε το όνομά σας στο πεδίο “Όνομα”.
  • Το τελευταίο παράδειγμα είναι να είστε μια προσωπική επωνυμία και ο λογαριασμός σας εστιάζει σε εσάς προσωπικά. Χρησιμοποιήστε ένα πραγματικό προσωπικό όνομα τόσο για το username όσο και για το όνομά σας.

Instagram BIO – Βιογραφικό Instagram

Ας αναλύσουμε τη μικρή παράγραφο κάτω από το όνομα χρήστη και το όνομά σας. Πρέπει να αποτελείται το μέγιστο από 150 χαρακτήρες. Είναι μικρό και πρέπει να έχει δύο μέρη. Το πρώτο είναι μια περιγραφή του λογαριασμού σας και το δεύτερο μέρος είναι η παρότρυνση για δράση.

1. Η Περιγραφή

Υπάρχουν τρία στυλ περιγραφής:

  • Το στυλ της Εισαγωγής
  • Το στυλ της Δήλωσης
  • Η Συγκέντρωση (Κοινότητα) με αναφορά στην κοινότητα

Στυλ εισαγωγής:

Περιγραφές σε στυλ Εισαγωγής, ταιριάζουν καλύτερα σε λογαριασμούς που εστιάζουν σε μία προσωπικότητα.

Στυλ Δήλωσης:

Η περιγραφή δήλωσης, ταιριάζει καλύτερα αν είστε λογαριασμός με επίκεντρο το brand σας.

Αν πρόκειται να αποφασίσετε ποιο στυλ περιγραφή θα έχετε, σκεφτείτε το αρχέτυπό σας επειδή πρέπει να έχει σχέση με το αρχέτυπο σας. Τι είδους λογαριασμό έχετε και πώς πρέπει να τον παρουσιάσετε σε άτομα που δεν σας έχουν ξαναδεί ποτέ; Πρέπει να εξηγεί με σαφήνεια τι είναι ο λογαριασμός ή το κατάστημα και πρέπει να κάνει τους πιθανούς ακόλουθους να καταλάβουν ακριβώς το τι θα απολαμβάνουν από εσάς, ακολουθώντας τον λογαριασμό σας.

Στυλ Συγκέντρωσης (Κοινότητα):

Η περιγραφή αυτή είναι καλύτερη αν έχετε λογαριασμό που εστιάζει στην κοινότητα.

Πρόκειται περισσότερο για συγκέντρωση ανθρώπων μαζί και αυτό που σας κάνει μία κοινότητα. Είναι κατάλληλο ο λογαριασμός σας να εστιάζει στην κοινότητα.

Ό, τι κι αν κάνετε, μπορείτε να το αλλάξετε πολύ εύκολα αν δεν σας ταιριάζει τελικά. Καλό όμως είναι να μην αλλάζετε την περιγραφή σας κάθε μέρα. Σαφώς και θα βρείτε καλύτερους τρόπους για να εκφράσετε το ποιος είστε και ποιος είναι ο λογαριασμός σας με λιγότερους από 150 χαρακτήρες. Επιλέξτε ένα στυλ που σας αντιπροσωπεύει και ξεκινήστε!

Κάντε το πιο ευανάγνωστο, χρησιμοποιώντας αλλαγή γραμμής και emoji (όχι υπερβολές). Είναι πολύ σημαντικό!

Link in bio

Γνωστή φράση, με άγνωστη έννοια για πολλούς εκεί έξω!

Είναι το δεύτερο μέρος στην παράγραφο του βιογραφικού και είναι η παρότρυνση για δράση! Είναι η τελευταία γραμμή του βιογραφικού σας. Θα πρέπει να είναι αφιερωμένη σε μια παρότρυνση για δράση του κοινού.

Βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον μοναδικό σύνδεσμό σας, ο οποίος είναι με δυνατότητα να κλικάρουν επάνω του, οπότε πρέπει να τον χρησιμοποιήσουμε για να ενθαρρύνουμε τους χρήστες να κάνουν κλικ σε αυτόν τον σύνδεσμο στο βιογραφικό. Μπορεί να είναι γενική φράση ή μπορεί να είναι και συγκεκριμένη.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε σχετικό emoji για να τονίσετε τον παρακάτω σύνδεσμο οπτικά, όπως βέλη που δείχνουν προς τα κάτω.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα για το τι θα μπορούσε να είναι αυτό. Ανάλογα με το τι θα λαμβάνουν οι χρήστες αν κάνουν κλικ στον σύνδεσμο στο βιογραφικό σας, ίσως ταιριάζει κάτι τέτοιο:

  • “Δωρεάν αποστολή”
  • “Shop on my handartisan shop” (etsy κ.λπ.)
  • “Κατέβασε το δωρεάν …”
  • “Πάρε έκπτωση 10% στην πρώτη παραγγελία”
  • “Κάντε κλικ για αγορά”
  • “Δείτε τη θερινή μας συλλογή”
    Τα δύο τελευταία είναι πιο έγκαιρα και τα τέσσερα πρώτα παραδείγματα πιο γενικά. Αυτό φυσικά, θα εξαρτηθεί από τον πραγματικό σύνδεσμο στο βιογραφικό σας και πού θα πηγαίνει τους ανθρώπους όταν κλικάρουν.

Ο σύνδεσμος στο βιογραφικό σας είναι ο μόνος σύνδεσμος στον οποίο οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στον λογαριασμό σας, τον οποίο μπορείτε να προσαρμόσετε κατάλληλα, ώστε να μπορείτε να τους πάρετε οπουδήποτε θέλετε (και πάλι, δεν μιλάμε για τις Ιστορίες). Είναι ένα κρίσιμο σημείο στο σύστημα πωλήσεων του Instagram.

Μπορεί να θέλετε ένα διαφορετικό link στο βιογραφικό σας κάθε φορά που δημοσιεύετε κάτι. Εάν δημοσιεύσετε μια εικόνα της πιο πρόσφατης συλλογής των προϊόντων σας, θα θέλετε ο σύνδεσμος στο βιογραφικό σας να μεταφέρει τα ενδιαφερόμενα άτομα στη συγκεκριμένη συλλογή προϊόντων.

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι έχουμε μόνο έναν σύνδεσμο, οπότε δεν μπορούμε να έχουμε κάτι περισσότερο και συγκεκριμένο, όπως ένα προϊόν για παράδειγμα, γιατί θα πρέπει να το αλλάζετε κάθε φορά που δημοσιεύετε κάτι στο Instagram και αυτό δεν είναι και τόσο πρακτικό…

Υπάρχει λύση όμως! Παρακάτω θα εξετάσουμε δύο προτεινόμενες επιλογές:

Link in Bio (Σύνδεσμοι)

Πλέον το Instagram μας προσφέρει την επιλογή πολλών συνδέσμων, οπότε όταν κάποιος κάνει κλικ στον ενεργό σύνδεσμο, υπάρχει μια λίστα και άλλων ενεργών συνδέσμων στους οποίους μπορεί να κάνει κλικ.

Κλικ “Επεξεργασία”  > “Σύνδεσμοι

Να θυμάστε να μην βομβαρδίζετε τους followers σας με εκατοντάδες links… Προσθέσετε έναν σύνδεσμο προς τη σελίδα σας στο facebook, προς μία συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων (εποχιακά συνήθως) ή προς το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

Και ναι, μπορείτε να τα δοκιμάσετε όλα και να διαλέξετε αυτό που σας αντιπροσωπεύει πλήρως!

Μπορεί να φαίνεται απλό, όμως δεν είναι. Διαβάστε καλά τα παραπάνω και προσπαθήστε να αφουγκραστείτε το κοινό σας και τις προτιμήσεις του. Ελέγξτε στατιστικά και αναφορές, δείτε τι λειτουργεί και τι όχι, αφαιρέστε, προσθέστε… γενικά, πειραματιστείτε μέχρι να καταλήξετε σε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο και σας αντιπροσωπεύει!

 

πηγή: tizzit.co